02/06/2020
webinář
- Elektronické uzavírání smluv
- Komunikace se zaměstnanci
- Elektronické podepisování
Program konference
10:00 - 10:05
Úvod
10:05 - 10:35
Jan Tomíšek
|
Jak elektronicky uzavírat smlouvy a komunikovat s úřady
Každá společnost hledá cesty, jak snižovat náklady a zvýšit efektivitu pomocí elektronizace svých procesů – pandemie COVID tuto potřebu ještě výrazně posílila. Přesto řada firem tápe v tom, jak platně elektronickou cestou uzavírat smlouvy a komunikovat s úřady bez potřeby osobní návštěvy. V příspěvku proto projdeme všechny základní úrovně elektronických podpisů, zopakujeme si jejich výhody a nevýhody a na příkladech ukážeme, kdy je jednotlivé typy podpisů vhodné použít. Z hlediska komunikaci s úřady také zmíníme potenciál bankovní identity a změny, které přinese zákon o právu na digitální služby.
Každá společnost hledá cesty, jak snižovat náklady a zvýšit efektivitu pomocí elektronizace svých procesů – pandemie COVID tuto potřebu ještě výrazně posílila. Přesto řada firem tápe v tom, jak platně elektronickou cestou uzavírat smlouvy a komunikovat s úřady bez potřeby osobní návštěvy. V příspěvku proto projdeme všechny základní úrovně elektronických podpisů, zopakujeme si jejich výhody a nevýhody a na příkladech ukážeme, kdy je jednotlivé typy podpisů vhodné použít. Z hlediska komunikaci s úřady také zmíníme potenciál bankovní identity a změny, které přinese zákon o právu na digitální služby.
10:35 - 11:05
Martin Murad
|
Elektronická komunikace se zaměstnanci a právní aspekty home-office
V důsledků pandemie COVID mnoho zaměstnanců koná nebo konalo práci z domova. Home-office bude pravděpodobně častěji využíván i do budoucna. V příspěvku se podíváme na režim domáckých zaměstnanců dle § 317 zákoníku práce i zákoníkem práce specificky neupravený režim domáckých zaměstnanců, kterým pracovní dobu rozvrhuje zaměstnavatel. Seznámíme se také s pravidly elektronického doručovaní v pracovním právu
V důsledků pandemie COVID mnoho zaměstnanců koná nebo konalo práci z domova. Home-office bude pravděpodobně častěji využíván i do budoucna. V příspěvku se podíváme na režim domáckých zaměstnanců dle § 317 zákoníku práce i zákoníkem práce specificky neupravený režim domáckých zaměstnanců, kterým pracovní dobu rozvrhuje zaměstnavatel. Seznámíme se také s pravidly elektronického doručovaní v pracovním právu
11:05 - 11:35
Robert Piffl
|
Jak na elektronické podepisování a digitalizaci v praxi
Současná situace kolem karanténních opatření prakticky ze dne na den přesunula obrovské množství lidí z práce na tzv. Home-office. S tímto přesunem souvisí větší digitalizace procesů a správného nakládání s elektronickými dokumenty, zejména pak využívání takových nástrojů jako jsou datové schránky ale hlavně elektronické podpisy. Seznámíte s jednoduchým bezplatným nástrojem Evropské komise, který Vám umožní jednoduše ověřovat platnost certifikátů, případně podepisovat elektronické dokumenty a opatřovat je elektronickými časovými razítky. V rámci on-line prezentace budou praktické ukázky práce s tímto nástrojem. Dále pak se zaměříme na základní pravidla, které jsou nutná pro přechod na „digitální kancelář“ v rámci soukromoprávních společností nebo podnikajících fyzických osob. Závěrem si ukážeme příklad správné péče o elektronické dokumenty v soukromoprávním prostředí s ohledem na požadavky právních předpisů.
Současná situace kolem karanténních opatření prakticky ze dne na den přesunula obrovské množství lidí z práce na tzv. Home-office. S tímto přesunem souvisí větší digitalizace procesů a správného nakládání s elektronickými dokumenty, zejména pak využívání takových nástrojů jako jsou datové schránky ale hlavně elektronické podpisy. Seznámíte s jednoduchým bezplatným nástrojem Evropské komise, který Vám umožní jednoduše ověřovat platnost certifikátů, případně podepisovat elektronické dokumenty a opatřovat je elektronickými časovými razítky. V rámci on-line prezentace budou praktické ukázky práce s tímto nástrojem. Dále pak se zaměříme na základní pravidla, které jsou nutná pro přechod na „digitální kancelář“ v rámci soukromoprávních společností nebo podnikajících fyzických osob. Závěrem si ukážeme příklad správné péče o elektronické dokumenty v soukromoprávním prostředí s ohledem na požadavky právních předpisů.
11:35 - 12:30